با طراح دوست باشید!

زمانی که می‌خواهید یک پروژه‌ی طراحی گرافیک یا طراحی وب سفارش دهید، نخستین کار یافتن و انتخاب یک طراح کاردان است.

اما پس از یافتن طراح، نکاتی وجود دارد، که با مراعات کردن آن‌ها می‌توانید یک همکاری مناسب با گرافیست خود داشته باشید، و با صرف کمترین هزینه و کمترین زمان بهتر نتیجه را بگیرید.

نکات مهم هنگام کار با یک گرافیست و طراح وب:

۱(قبل از تحویل کار به طراح، اطلاعات و محتوا را آماده کنید.

طراحان بر اساس وقتی که روی کار شما می‌گذارند، هزینه آن را دریافت میکنند. بنابراین، زمانی که اطلاعات شما را دریافت می‌کنند، هر گونه تغییر در این اطلاعات، برای شما هزینه‌بر است. غلط‌های املایی و ویرایشی را قبل از ارائه‌ی کار به طراح برطرف کنید. اگر قرار است متن مورد تأیید مقام بالاتری قرار گیرد، پیش از ارائه‌ی متن به طراح، آن را به تأیید آن مقام برسانید.

۲) در مورد آن‌چه که در طراحی به دنبال آن هستید، صحبت کنید.

طراحی یک مقوله بسیار ذهنی و سلیقه ای است. دادن توصیه‌هایی مانند «خوشگل باشه» یا گفتن این که «شما چند تا طرح بزن تا بهت بگم چی میخوام!» طراح را مجبور به کور زدن خواهید کرد! اگر شما می‌خواهید طرح شما به گونه‌ای که در جای دیگر دیده اید، طراحی شوند، آن را با طراح‌تان در میان بگذارید. کلماتی مانند «خوشگل»، «باکلاس» در مذاکرات قبل از طراحی کاملا بی‌فایده هستند.

۳) مشورت خوب است، سردرگمی نه

بیایید با واقعیت مواجه شویم: بسیاری از مردم، فاز طراحی را قسمت «تفریحی» کار می‌دانند. هر کس می خواهد بخشی از تیم طراحی باشد و نظرات خودش را درباره‌ی طراحی ارائه کند.  این ضرب‌المثل که نتیجه‌ی طراحی گروهی چیزی مثل شتر گاو پلنگ از آب در می‌آید، یک واقعیت است.

اگر یک تیم شش نفره مسئول کار باشد، احتمالن شش عقیده‌ی مختلف درباره‌ی آن‌‌چه که باید انجام شود، وجود خواهد داشت. نظرات شش انسان متفاوت و دخالت های آن ها در طراحی، پروژه را وارد یک بازی بی پایان خواهد کرد! اگر مسئولیت نظارت بر عهده‌ی شماست،به نظر طراح و حس درونی خود اعتماد کنید.

۴) در فرایند طراحی از نگرانی، دل‌شوره و وسواس بپرهیزید.

محتوای اولیه شما برای همه‌ی کسانی که درگیر کار هستند، از جمله طراحان، مهم است.

بسیاری شرکت‌های بزرگ و موفق، هنگامی که با طراحان خبره کار می کنند، هر روزه تصمیمات سریعی درباره‌ی یک طرح خاص می‌گیرند. از آنجا که آنان با طراحانی کار می‌کنند که می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند، بسیار نادر است که بگویند«برو و یک طرح دیگر بزن». زیرا می‌دانند که یک شرکت بر اساس یک طرح پوستر، یا پاورپوینت یا حتی گزارش سالیانه، برنده یا بازنده نمی‌شود. زمانی که کارفرما کار تهیه‌ی مواد خام و اطلاعات مورد نیاز طراح را به درستی انجام دهد، طراح، اگر طراح قابلی باشد، قبل از ارائه‌ی طرح پیشنهادی‌اش به کارفرما، تمامی نکات، مفاهیم، رنگ‌بندی‌ها، و برند شرکت را در طرح خود لحاظ خواهد کرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *